نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2025
-
الف
+

اجرای نمایش‌نامه‌ی ولپن در کابل

گروه تیاتر سرخ و سفید، نمایش‌نامه‌ی «ولپن»بن‌جانسون یکی از نمایش‌نامه‌نویسان مشهور جهان را در کابل اجرا کردند.

گروه تیاتر سرخ و سفید، نمایش‌نامه‌ی «ولپن» (روبا) از بن‌جانسون یکی از نمایش‌نامه‌نویسان مشهور جهان را در کابل اجرا کردند.

به گزارش آی فیلم2، این نمایش‌نامه در لیسه خصوصی معرفت برگزار شد و در آن دانش‌آموزان این لیسه و شماری دیگر از شهروندان کابل، اشتراک کردند.

«شفیق‌الله زند‌گی» کارگردان این نمایش‌نامه، گفت: «ما این کمیدی را به‌ خاطری انتخاب کردیم که موضوعش با وضعیت فعلی جامعه ما سازگار است. موضوع این نمایش‌نامه طوری که می‌دانید در باره حرص و طمع است. ما نمایش‌نامه ولپن را بیش از ۶ ماه در انستیتوت فرانسه در افغانستان تمرین کردیم و سپس آن را اجرا کردیم.»

گروه سرخ و سفید، چندی پیش نیز این کمیدی بن‌جانسون را در انستیتوت فرانسه در افغانستان اجرا کردند و در ماه می سال ۲۰۱۸ دوباره آن را در لیسه عالی معرف انجام دادند.

گروه تیاتر سرخ و سفید، گروهی از جوانان است که از سال ۲۰۱۴ میلادی فعالیت‌شان را در کابل شروع کردند. این گروه متشکل از ۱۱ نفر هستند که شامل ۳ دختر و ۸ پسر می‌شوند.

شفیق‌الله زندگی،در مورد چگونه ایجاد شدن سرخ و سفید گفت: «ما سال دوم دانشگاه بودیم، در بخش تیاتر فعالیت‌های خود را آغاز کردیم و چندین اجرا انجام دادیم، دیدیم که کار ما خوب است و همه اعضا تصمیم گرفتیم که گروه سرخ و سفید را ایجاد کنیم.»

این گروه از ۵ سال به این‌طرف نزدیک به ۱۶ اجرا داشته اند.  سرخ و سفید نمایش‌نامه‌های به‌نام «لیلا»، «تحول برای جامعه» «بشنو» و «ولپن» را در کابل اجرا کردند. قرار است که این گروه به زودی نمایش‌نامه «در انتظار گودو» اثری «سامویل بکت» را نیز اجرا کنند.

فرهنگ نوشت: سرخ و سفید از دو سال به این سو در انستیتوت فرانسه در افغانستان فعالیت‌های هنری‌اش را ادامه می‌دهند و توسط این نهاد نیز حمایت می‌شود.

ف ا / ن ذ

نظر شما
ارسال نظر